Plamuren&Schuren

Voor het laatst gewijzigd op 24-feb-2009

Home
Up
Huidige status
De eerste foto's
Rammelbak...
De demontage
Sloop spatbord
Stralen
In Epoxy
Lassen
Krom frame
Plamuren&Schuren
Kroonstuk
Motorblok
Wielen
Gepolijste delen
Assemblage
Uitlaatdemper
Alvorens het frame naar de spuiter te brengen moet de boel eerst weer mooi vlak gemaakt geworden. De eerdere las- en richt-werkzaamheden hebben namelijk hun sporen achtergelaten. In dit verslag dus een overzicht van het schuren en plamuren. Ik heb gebruik gemaakt van zgn twee componenten polyester plamuur afkomstig uit de autoschade wereld. Leuk spul en hagelglad te schuren maar je moet wel snel zijn met de verwerking ervan...

Update 17 Juli 2007,
Helaas heb ik weinig tijd gehad/gemaakt voor het project. Dus in Juli 2007 maar een week vrij genomen voor wat klussen rondom het huis EN voor het weer op gang brengen van het Tomos gebeuren. Aldus heb ik me afgelopen weekend uitgeleefd op schuren van de kettingkast. De exemplaren die ik heb vertonen allen roestputten die ik er met schuren uitgehaald heb. Een volgende keer moet ik alleen wat minder aan de randen schuren want die zijn nu vlijmscherp geworden door het afschuren.

Update 21 Juli 2007,
Alle te spuiten delen staan nu in de epoxy primer and 2 lagen filler. Op kleur spuiten wordt echter pas na de vakantie periode dus laat het even zo tot vlak voor de boel op kleur wordt gespoten.

 

.

Na de laswerkzaamheden in het achterspatbord is het frame, hier van de rechterzijde gezien, niet voldoende vlak hoewel de gaten wel werden dichtgelast en vlakgeslepen.