Kettingkast

Voor het laatst gewijzigd op 24-feb-2009

Home
Up
Frame
Voorvork
Balhoofd
Standaard
Achterbrug
Kettingkast
Ankerplaat VW
Ankerplaat AW
Tandwielhuis

 

Niet zo zeer een artikel over de kettingkast maar meer specifiek over hoe je de kettingkast toch vast kunt draaien indien de gaten in de brug te ver zijn uitgesleten. Tuurlijk kan je de gaten dichtlassen of solderen en dan weer op maat boren, alleen heb ik daar niet aan gedacht en nu de boel in de lak zit zocht ik dus naar een minder destructief alternatief...

Met dank aan Henk voor de suggestie om de lipjes te gebruiken die ook voor het achterlicht worden gebruikt, die waren echter te dun dus hieronder volgt het alternatief dat ik zelf bedacht.

.

Het gat in kwestie, veel te groot geworden om de standaard 6mm tapbouten te dragen. Eigenlijk moet je deze gaten dichtlassen of solderen en dan weer op maat uitboren, aldoende leert men. Je ziet hier ook dat ik al wat alternatieven heb uitgeprobeerd ten koste van de lak... (wordt weer bijgestipt later)